-

Tuesday 7 June 2011

tautan kasih

bismillah...
nak citer sal kasih ni agk susah la bagi aku sbb aku x brape paham sgt..
tapi aku cube try test je dulu..hehe
kalau pasal cinta..tafsiran budak mude skarg ni.
C..cinta
I..itu
N..nikmati
T..tubuh
A..anda

mudah betoi la terpesong tafsiran depa ni an..
ni la die kalau jiwa dah termkn anasir jahat,

kan cinta tu fitrah dari tuhan..jadik cinta tu patot nye pada TUHAN RABBUL IZZATI je..
tapi dsbbkn tuhan tau kite hidop perlukn pasangan..
tuhan titipkn la kasih tu pada makhluk die..sape lagi kalau bkn kite..
jadik klo org yg pesong kn cinta dari bende yg sptotnye tu die mmg kufur nikmat.
tuhan dah bgi tu ptotnye syukur la an..(moga2 kite tergolong dlm org yg bersyukur)
dah la DIA kasik kite nikmat kasih..Allah janjikn pulak balasn tok org yg kasih tu..
aper..korang ingt aku men ckap je ker..aku ckp sbb aku tau..nak bukti? amik ni..hehe

Dari Abu Hurairah radhiallahu 'anhu, Rasulullah Shalallahu 'alaihi wa sallam bersabda: “Tujuh golongan yang Allah akan menaungi mereka pada hari yang tiada naungan melainkan naungan-Nya: Imam yang adil, pemuda yang tumbuh dengan beribadat kepada Allah, laki-laki yang hatinya terpaut dengan masjid, dua orang yang saling mencintai kerana Allah, mereka bertemu dan berpisah kerana Allah, Seseorang yg Berdzikir kepada Allah dan air matanya berlinang, laki-laki yang diajak (digoda) oleh wanita yang bernasab yg tinggi dan cantik lalu ia berkata: Sesungguhnya aku takut terhadap Allah, seseorang yang bersedekah dengan cara yang tersembunyi sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang dibelanjakan oleh tangan kanannya.” (riwayat al-Bukhari dan Muslim)
haa...tak kan la tu pon x reti nak paham lagi..tuhan tau la ape yg terbaik tok kite.                                                      jadik die akn kasik kite org yg layak..tunggu je mase..                                                                               JODOH TU RAHSIA DAN AKN TIBA DILA SMPAI MASENYE..                                                          haha..aku cilok ayt ni darik novel kala cinta dan wahyu bersatu.bes cite die..                                           tapi korg nak tau sal novel tu bkn kat cni la yer..
ha..kalau korg ade suke kat sesape..                                                                                                           berdoalah pada yg Esa mntaklah tuhan berikan yg terbaekkk dan sesuai ngan kite..jgn bagitau die lagi....aku pon ade doa gak.ceewah,nak kongsi ker..ermm aku doa camni jer..

YA ALLAH..JIKA BENAR APA YG AKU RASA DAN ANDAI BENAR DIA TERCIPTA UTK AKU YA ALLAH..AKU MNTA YA ALLAH..ENGKAU TAUTKAN LAH HATI KAMI DEMI MENCAPAI REDHAMU YA  ALLAH..DAN JIKA DIA BUKANLAH TERCIPTA BUATKU..MAKA ENGKAU SISIHKANLAH PERASAAN AKU PADANYA YA ALLAH..
hehe..pandai2 la korang nak doa ape utk diri sniri..                                                                                            aku doa utk aku..
so..sesape yg dah salah erti pasal cinta tu..perbetulkan la persepsi tu..don't let banana fruit two time la..haha..(translate lek lok okeyh)

wallahu'alam....

No comments:

Post a Comment