-

Wednesday, 21 December 2011

Doa yang sering diabaikan..betol ? ?

Assalamualaikum.
dengan nama Allah tuhan seru sekalian alam.

manusia memerlukan doa sebagai credit untuk menunjukkan yang kita sangat mengharapkan bantuan dari yang esa.

nak tanye
ini gambar ape ? ?
ya,dudk antara dua sujud(iftirasy)

yang ni pulak ? ?
betol.doa duduk antara dua sujud.

namun..adakah kita baca doa ni dengan betol ?
kita faham doa ni ?

jom kite tegok ape maksud disebalik doa yang ringkas tapi padat ni...layann ! !

rabbighfirli..tuhanku.ampunkan dosa ku.
kite tenangkan diri.kite sedang meminta ampun.sesal lah dengan semua dosa kite selama ni.

warhamni..sayangi aku.
bukan calang2 doa yang kite pohon.kite mintak supaya Allah sayangkan kite.sungguh beruntung orang2 yang Allah sayang ! !

wajburni..tutuplah aibku
setiap hari ade je bende yang kite buat.akn memalukan diri kite.tanpa kita sedari.mintakla..biar tuhan tutup semuanya.takde la kite malu nanti.

warfa'ni..angkatlah darjatku.
mmg kite sebagai orang islam.darjat kite dah tinggi tapi itu dimata Allah.biarlah dipandang mulia disisi manusia pulak.jangan biarkan kite dihina.

warzuqnii..berikan aku rezeki..
moga-moga tuhan berikan kite rezeki yag secukopnye.xde la hidop melarat je

wahdinii..berikan aku petunjuk
kite nak kite berada dlam jalan yg diredhoi.tuhan pasti bagi.percayalah..

waafinii..sihatkan aku
kan susah kalau hidop kite sakit.nak jalan susah.nak makan susah,yang pling penting nak beribadah pon susah..haish

wa'fuannii..maafkan aku..
sekali lagi kite mintak ampun..nak mintak maaf ni..biarkan banyak kali..baru nampak kite ni bersungguh sungguh mahuakan kemaafan..

wah..walaupon ringkas doa yang nabi ajar ni..tetap bermakna bagi yang nak memahami.
berdoalah.pasti tuhan makbulkan.ini janji tuhan.takkan la tuhan mungkir janji pulak..
berdoalah..terbaikkk ! !
                                      

No comments:

Post a Comment